Richfarmersonroute.reismee.nl

Eerste dag in Californië

Hallootjes,

Na een reis van 19 uur, gisteren aangekomen in San Francisco. Goede vluchten met KLM/Delta en een overstap van bijna 5 uur in Detroit. Maar we waren blij dat we konden vertrekken. Het was nog best spannend de afgelopen week want hoewel het visum “goedgekeurd” was en Joeri vorige week maandag het gesprek op het Amerikaanse Consulaat heeft gehad, was het wachten dan nog wel op zijn paspoort en hét visum. Jawel! Vrijdagmiddag om 14.30 uur (dus zo’n 17 uur voor vertrek….) werd het thuisbezorgd. Zaterdag zijn we opgestaan om 04.30 uur en ’s avonds om 20.00 uur (9 uur tijdsverschil dus voor ons gevoel was het 4 uur de volgende nacht…) in ons hotel in Hayward aangekomen. In Hayward waren we in oktober jl. en heeft Joeri daar “live” zijn stage gesprek gehad. Lange reis maar wel zonder vertraging dus we mogen niet klagen! Slapen in het vliegtuig lukte ons niet zo.

Vandaag, zondag, afspraak bij een kamer in Union City. Prettige ontvangst door de eigenaar, een Indiër van ca. 1,60 cm die daar 2 kamers verhuurt. De andere kamer wordt door een jonge Indiër - heel aardig, ong. 1,50 cm tall en werknemer bij ICT-bedrijfje - gehuurd. Een groot huis, 3 badkamers, 2 haarden, 2 huiskamers, grote keuken, rondom een tuin en gelegen in een “goede wijk” met alleen maar vrijstaande woningen (en auto’s voor de deur). Morgen gaan we nog ergens anders kijken en dan kan Joeri “op zichzelf!” voor het komende half jaar.

Het weer - in tegenstelling tot Austin en Nederland - is hier heerlijk zacht en zonnig. Zo’n 17 graden in de schaduw en in het zonnetje al snel zo’n 22 graden. Beetje geshopt, Wallmart en one-dollar-shop (we konden de speelkaarten niet vinden dus het zoveelste pakje speelkaarten aangeschaft). Lekker 12”(footlong) flat bread bij de Subway gehaald (Joeri één en Eric en ik samen één) en op een bankje in het zonnetje kijkend over The bay van San Francisco opgepeuzeld. Er vliegen hier allerlei vliegtuigen groot en klein over want het vliegveld van San Francisco, Portland en California Airways liggen aan deze bay. De mannen dus helemaal in hun sas en de vliegtuigtermen vliegen dan tussen het broodje eten hin und her.

Joeri heeft al een paar keer gezegd “ik ga hier nooit meer weg…….” . We gaan het beleven.

Nu chillen op de kamer, verder acclimatiseren en de reis verder uitzetten (we moeten nog heel wat hotels vastleggen voor de rest van de reis). Vanavond staat eten bij Olive Garden op het programma (ofwel Italiaans maar géén pizza). Morgen vertrekken we voor 1 nacht naar Auburn (richting Sacramento) waar we naar een auto gaan kijken (eigenlijk hebben de Cadillac al gekocht maar dat leg ik later wel uit).

Groetjessssssss,

Joyce

De gezelligheid

Ja die is ook mee. Daar waar staat Portland, lees Oakland. De jet-lag heeft genadeloos toegslagen. Voor Cadillac liefhebbers kijk de link http://www.auburnparkandsell.com/index.php?content=feature&vehicle_id=5364
Jtg?

Zuslief

Klinkt top blij dat het goed gaat succes morgen met alles en houd ons op de hoogte. Haha Joeri gaat nooit meer weg zal je gebeuren

Zuslief

# Gezelligeid lekker die jetlag en dan ook nog zomertijd weer een uur vooruit om in de war te raken

Monique

Klinkt allemaal goed. Vooral die Cadillac. Is Joeri bang dat ie in een kleinere auto niet past... Heel veel plezier en genieten!

Tex

Ook bij ons is het inmiddels heerlijk weer, dus ik heb genoten van de warmte en de buitenlucht tijdens de vele wandelingen.
Wat fijn om te horen dat de bazen veilig en wel zijn aangekomen. Zeg Joeri maar dat ik vast niet in het vliegtuig mag (snurk en stiink).... dus dat Joeri nooit meer weg uit de US of A wil, is wel erg voor ons samen!
Veel pootjes van Texas

Bianca

Ik zou zeggen koop een piepklein autootje voor 'm en een smerig appartement. Dan bedenkt ie zich nog wel ; )

Manuelle

Klinkt leuk allemaal en wat geinig dat Texas ook reageert!