Richfarmersonroute.reismee.nl

weer even met z'n drieën

Zozo,

Weer een heel verhaal, voor Willy volgt onderaan een synopsis.

Dinsdag ruhe ochtend voor zover mogelijk. Naar Waikiki Beach, ‘t was me een partijtje heet dus ondanks dat het water koud was een verfrissende duik genomen. T**ring. Vanmiddag richting Hanauma Bay gereden, maar de baai isop dinsdaggesloten. Cleaning up! Zoals het strand van Zandvoort elke dinsdag wordt gesloten om schoon te maken, geloof je toch niet? Dan maar een D-tour over het oostelijke deel van het eiland, trail gedaan en walvissen gespot.

Woensdag naar de snorkelshop om snorkel-gear te huren maar te druk in die winkel dus besloten om ipv te snorkelen Diamond Head te beklimmen. Wandeling in een krater met ongeveer 500 voet hoogteverschil met bovenop een mooie view over de Waikiki baai. Nog even naar het strand in de motregen. Was nog wel te doen maar geen sunset deze keer.

Donderdag dan toch naar Hanauma Bay waar aangekomen de parking lot vol was. Normaal gesproken ga je dan naar een giant parkeerplaats en met treintjes naar de Bay maar hier niet? Dus onze vette Dodge in een naast gelegen woonwijk geparkeerd en 1 mijl uphill gelopen. De baai was erg de moeite waard en ondanks de harde wind heeft Joy zowaar nog gesnorkeld. Voordat je hier mag snorkelen moet je verplicht een video kijken waarin men uitlegt wat wel en niet mag op het rif om vernieling tegen te gaan. In de middag weer naar Waikiki Beach geweest voor een laatste duik (Joyce) en sunset op Hawaii. Op advies van Joeri afgesloten in de pizzeria met Pizza jawel Hawaii vanuit de houtoven maar niet vanuit een Green-Egg, verjaardagtip?

Vrijdag het onvermijdelijke afscheid van Hawaii en zit het eerste deel van onze trip er al weer op. 5 uur vliegen + 3 uur tijdverschil maakte dat we rond9 p.m. gingen landen op San Jose tenzij de co-piloot andere plannen had gehad… Koele huurauto opgehaald en naar Hayward, Joeri kwam de bagage (één koffert) brengen naar ons hotel die we ihkv light travel bij hem hebben achtergelaten.

Krijg ik m’n oplader voor m’n elektrische tandenborstel weer want de afgelopen dagen heb ik manueel gepoetst met de elektrische, ain't that funny?

Zaterdag bij California Airways bij Joeri langs geweest. Hij had een baytour voor ons geregeld en met een C172 over de SF-baai, SF-downtown, Alcatraz en tussen de pijlers van de Golden Gate brug door. Dat was echt “great” en weer eens heeeeel wat anders! Daarna met de Airport Authority van Hayward Airport een rondje door het veld, interessant. Vervolgens heeft Joeri thuis wat spullen opgehaald en zijn we gedrieën vertrokken voor Highway-1 met als eerste stop Monterey.

Zondag, de waanzinnig mooie route gereden naar Pismo-beach met nog even een bezoek aan de outlet om voor Joeri schoenen te kopen en een nieuwe korte bruh want die oude zakt af… Sunset gezien op de mooie houten pier en in het dorp gegeten.

Morgen rijden we de Highway-1 verder af waar we Joeri op Long-Beach Airport afzetten vanwaar hij terug vliegt naar zijn huis en wij gaan aan Route 66 beginnen in het wigwam hotel van San Bernadino.

Willy; erg koud water, sunset in de regen, hoge krater, koffer heet Joe en Joyce eet light. Wegwezen van Hawaii, genoemd naar de pizza. Joeri is meegereden en spoedig scheiden onze wegen zich.

Met immer vrolijke groet,

De Gezelligheid

Alie

jullie eten niet genoeg als de korte bruh afzakt! Maak me zorgen.

Monique

Was weer a lot of pleasure te lezen!

Broermans

Tis weer een heel verhaal! Maar wel leuk om te lezen. Vooral die tandenborstel! Pffff
En by the way: het is geen Pismo-beach maar Plasmo-beach. Denk een beetje aan je taal!
Veel plezier maar weer.
Broermans

Wendy

Ik las dat er voor Joeri zowel nieuwe schoenen als een nieuwe bruh moest komen, maar Joe shopt zich een slag in de rondte bij de Whole Foods dus hoe kan dat nou dacht ik nog!! Maar nu zie ik via Alie dat het jullie korte bruh is. Dat snap ik wel want je verbrandt een hoop calorieen met snorkelen, duiken en manueel tanden poetsen. Welcome back to the mainland!

Joyce

Ha, het is joeries korte bruh want die was al afgevallen voor vertrek maar had nog geen nwe korte bruhen gekauft. Dus nu z'n pappie en mammie al die plofbruhen zagen, moest daar verandering in komen. Gevolg, Eric heeft nu 3 nieuwe (de oude van Joeri) korte bruhen. Nu nog achter een lange bruh aan voor Joe maar in de hele outlet geen lengtemaat 36 te krijgen. Dan zo naar LAX in daarvoor????

Bianca

Gelezen hoor maar even een bek vol tanden ; )