Richfarmersonroute.reismee.nl

Auto gekocht en Joeri aan het werk

Als eerste, verontschuldiging voor het 5 x ontvangen van ons vorige verslag. Alle begin is “moeilijk”, zo ook het versturen van een reisverslag. Je krijgt namelijk geen melding dat het “verstuurd” is dus bleef ik “knopje drukken” (wetend dat de internetverbinding steeds uitviel……….).

Inmiddels is het hier woensdagochtend en eerste werkdag van Joeries internship. Dat betekent dat hij vanmorgen zijn kamer heeft betrokken en daarna naar zijn werk is gegaan. Vanavond treffen wij elkaar nog en dan begint onze vakantie "echt“. We vertrekken voor 15 dagen naar de eilanden in de Pacific Ocean die liggen tussen Australië en Mexico, genaamd Hawaii. Wij zullen de 3 grootste/bekendste bezoeken en verblijven er steeds 5 nachten. Van het ene naar het andere eiland verplaatsen wij ons per vliegtuig. Tijdens onze 7-weekse reis stappen wij 8 keer in/uit het vliegtuig, rijden wij duizenden miles by car en doen we de 16-daagse trans-Atlantische oversteek van USA naar Europa per cruiseboot. .

Waar zijn we de afgelopen dagen zoal mee bezig geweest?!

Heerlijk gegeten bij een plaatselijke BBQ-restaurant waar de rookoven buiten op de straat staat en het vlees - pouled pork - gewoon 10 uur staat te roken. Maandagmiddag driehonderd miles naar het Noorden gereden (Sacramento) en in Auburn (ooit goldrush) overnacht. Prachtige omgeving, soort Bloemendaal in Oostenrijk (bossen, heuvels/bergen, vrijstaande huizen). Daar stond dé auto stond welke we voor Joeri hebben aangeschaft. Je hebt namelijk de keuze uit wel/geen auto. Geen auto in USA betekent dat je je niet kunt verplaatsen (klinkt gek maar is echt waar). Dus werd het “wel” een auto. Dan de keuze tussen huren/kopen. Denk je aan huren want dan ben je er vanaf als je weer weggaat. Als je dan gaat rekenen wat het kost - je krijgt een penalty van 25 dollar sowieso als je < 25 jaar bent - dan blijft over; een auto kopen. Maar waar begin je als buitenlander?!?!? Aangezien onze “lijfspreuk is” kennissen zijn belangrijker dan kennis”, contact gezocht met de broer van vrienden van ons. Deze - inmiddels retired man, ooit Nederlander , autogek/kenner en al 30 jaar wonend in Californië/Auburn - heeft via craiglist.com (= de Amerikaanse marktplaats) ons geholpen met het kopen van een auto. Het is een Cadillac geworden van een metertje of 6, 7 waar Joeri net in past. We duimen dat ie het goed doet de komende 6 maanden, geen schade krijgt en dat Joeri er “weer van af komt” voor hij vertrekt.

Vanavond pikken we Joeri nog even op om samen te gaan eten, morgenochtend vertrekken Eric en ik naar Big Island, daarna Maui en als laatste eiland O’ahu en komen we op 27 maart weer terug op het vaste land van USA (Hayward).

Liefs, Joyce

Cora en Peter

Mooi gelukkig niet een "klein" autootje. Succes Joe en jullie veel zon op Hawaii en een beetje uitrusten xx

Ab en Sonnie

7 meter auto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
als je er om heen ,moet lopen ben je bijna thuis!!!!!!!!!!!!!
Maar toch prachtig dat zo'n jonge kerel door pa en moe op pad wordt gebracht, om te bouwen aan zijn toekomst.
Veel succes toegewenst door Ab en sonnie

Joeri

Goed verhaal voor bij de lunch :-)

Lotte

Rijkeboertjes,

klinkt goed allemaal!
Joeri, veel plezier en succes! Moet lukken volgens mij.
Eric, Joyce, geniet ervan!!! Ik ben zoooo benieuwd! Enjoy!

Lotte

Broermans

Allereerst: excuses aanvaard. Compleet plat mijn computer. Heb weer ff tijd gekost maar gelukkig werkt het weer.
Hier alles dolletjes. Hele fam is pleite dus ik heb het Rijk (geinige woordspeling) gewoon voor mezelf!!
Doe je best daar!
Broermans

bianca.sw@upcmail.nl

Met de extra fotoruimte hopen we natuurlijk wat meer fatsoenlijke foto's te krijgen. Die sinasappeltjes hebben we hier nl. ook wel ; ) Maar, die Joeri, die zit er goed bij zeg! xxx