Richfarmersonroute.reismee.nl

Van vaste land USA naar Hawaii (Big Island)

Dus laatste avond in Hayward nog met Joeri gegeten bij onze favoriete restaurantketen Chilly’s. Eerste werkdag zat er op en was geslaagd. Hele aardige mensen en al zelfstandig wat werk gedaan. Onze vlucht naar Hawaii (Big Island), toch bijna 6 uur gevlogen vanwege tegenwind verliep voorspoedig. Auto opgehaald en onderweg naar onze B&B wat sightseeing gedaan. Most Southern Point of USA (wij gaan dat eens onderzoeken want we komen overeen paar weken nog in Key West). Turtles gespot op Black Sand Beach en toen snel door omdat het al donker werd en we voor het donker in de accommodatie wilde zijn……

Dat verliep anders………. Want zo bleek, ik had het verkeerde adres op mijn papiertje genoteerd. Normaal bereid ik een reis in alle precisie voor, print reserveringen uit en maak een mooie excel met wat we wel/niet hebben geregeld. Dit keer niet dus… We kwamen ergens midden in de bush bush (onverharde weg) aan men onze reservering niet kende en ook geen plek meer had voor ons. Inmiddels via wifi het juiste adres opgezocht en gebeld met de eigenaar. Maar onze tomtom kende dat adres weer niet, dus weer gebeld met de eigenaar. Uiteindelijk heeft iemand ons voorgereden naar het punt waar de eigenaar van het juiste B&B ons zou treffen. Toen weer achter hem aangereden, in het pikkedonker door de jungle, deels onverharde weg en jawel, een uur later waren we er… De eigenaar van deze B&B is een retired Rus en is getrouwd met zijn (zoals hij zelf zegt) internetbruid van een jaar of 25. Een heel lief meisje maar ze verveeld zich (zoals hij ons vertelde, raar he?!). Ze zaten duidelijk om gezelschap verlegen want we kwamen bijna niet van ze af. Wel heel gastvrij want we hadden nog njet gegeten en we kregen een baggel en koffie/thee. Drie nachten dus in een prachtig houten huis, ingericht op z’n Russisch (vol met kitsch) met een grote herdershond. Goed geslapen en vandaag naar Vulcano National Parc geweest. Typisch Amerikaans park, goed geregeld, visitors center, maps, film en trails. Het is een prachtig park met allerlei vulkanen en kraters. Deels werken ze nog en dat is heel bijzonder om te zien. Wij hebben een trail van 2 uur gedaan door een krater heen, heel bijzonder en lekker om eens wat kilometertjes in de benen te hebben. Vanavond bij een Thai uit eten en naar de nog werkende krater. Het schijnt een mooi gezicht te zijn in het donker om de rode gloed te zien. Wij hebben veel flash-backs met Thailand hier vanwege de natuur. De omgeving hier in Vulcano-district is jungle-achtig. Prachtig groen, veel (mot)regen, de planten mooi in bloei, kikkers die je ‘s nachts (bijna) wakker houden en vogels die prachtig zingen. De temperatuur is hier ca. 20 graden omdat we op hoogte zitten (in het oosten van het eiland). Het westen van het eiland is warmer met meer stranden, daar gaan we vanaf zondag naar toe.

Liefs, Joyce

Joeri

Klinkt goed, hou vol!

Willy

Dus niks geen meisjes in bikinitopje en hawaiirokjes die jullie heupwiegend op stonden te wachten?
Mooie tijd op hawaii toegewenst!

Wendy

Hartstikke lekker dus genieten daar! Ben benieuwd naar de foto's. Als jullie morgen op het strand zijn wel gaan surfen he? Of paddle-surfen, Joeri's favoriet ;)

Cora

Hoi ach Joy hoe is dat nu mogelijk niet zo goed voorbereid als anders en je had alle tijd (niet dus en dan gaat het wel eens mis) Nu maar lekker van de natuur en straks strand genieten.

Alie en Jan

Kreeg jullie site door van Cora vanuit Austin. Zo kom je nog eens ergens. Big Island is vreemd vond ik, zoveel verschillen. Rijden jullie om de noord naar de Kona-kant? Je mist in het plan helaas Kawai (vonden wij het allermooiste) en op Maui moet je Halakala op hoor! Benieuwd naar jullie verdere verhalen. Veel plezier daar.

Broermans

Zo. Broermans hier. En ik ben niet tevreden. Geen Excel-sheet gemaakt!!! Pfffff zo 1984. Zo vraag je er natuurlijk om. Ook geen update TomTom!!! Ik bemoei me er één keertje niet mee en gelijk chaos. Gelukkig komt het allemaal nog goed. Doen jullie ook rustig aan. Heb net al tegen Zusmans gezegd dat het echt niet op een maandje aankomt, dus pak je rust.
Broermans

bianca.sw@upcmail.nl

Ze kunnen ook geen dag zonder jou hè, Joer!