Richfarmersonroute.reismee.nl

Van Big Island naar Maui

Hallo allemaal,

Ga er maar even voor zitten.
Hijdoetetweer! Vanaf nu zal ik het op me nemen want Joy dr laptop is kaput, door mij gefixt, weer kaput, weer gefixt en nu doet de Wifi het niet meer. Nu weer wel.
We waren bij de russen, rare kerel met geen onaardige import bruid die vele tips gaven om het eiland te leren kennen. Dat maken we zelf wel uit. Vandaag naar Hilo en de Z/O kant van het eiland, veel onverharde wegen en een soort natuurlijk zwembad dat door de lava op temperatuur wordt gehouden. Veel groen hier, eigenlijk een soort Intratuin maar dan in het wild. Aan al het moois komt een eind dus ook aan onze Russische logeerpartij, op naar Kono. 3 uur durende rit, links de vulkaan met sneeuw op de top en rechts de zee met surfers. Prachtig strand en een even mooi appartement, was ik ook wel aan toe.Eindelijk de korte bruh aan bij prettige temperaturen. De B&B van de russen staat in de top 3 tussen "de la Hutte" en Talahatchieflats". Dit laatste voor de insiders.Op Hapuna beach gegeten en de sunset meegemaakt, daarna in het donker naar huis gereden want aan overbodige verlichting doen ze hier niet.
Gisteren met Mokulele Airlines een 40 mins vlucht gemaakt naar Maui, wie kent het niet? Nog vanuit de lucht walvissen gespot. Meer dan koele auto gehuurd en naar de outlet om wat Adidas te scoren wat bijzonder goed is gelukt en gegeten bij Joyce haar favoriet Hardrock-Cafe? Joyceweer aan de pulled pork, gaan we thuis ook maken in de nog aan te schaffen Green Egg, kadotip voor mn verjaardag?en via enkele van de vele strandjes naar de B&B die zoals gebruikelijk weer in de middle of freaking nowhere ligt. Ziet er skare uit maar van binnen is het wel vol te houden deze week. Vanaf nu ga ik de onderkomens regelen, klaar mee!Het huis is volledig met horren afgesloten dus kun je prima op het balkon zitten en hoor je alles wat de jungle zo aantrekkelijk maakt piepen, knorren, fluiten, zoemen en noem maar op.Voor de verandering bij de Panda Express gegeten, remember orange/chicken? Ga omdat we veel tussen de locals zitten meer en meer engelse woorden door mn Nederlands verbasteren dus als ik thuis kom, ooit, ben ik volledig veramerikaniseerd.
Vandaag een onderkomen geregeld in Honolulu, strandjes bezocht met seals en turtle's en voor vrijdag snorkelen geboekt waar we minimaal schildpadden, visjes, dolfijnen en natuurlijk whales gaan spotten/lastig vallen. Fruh uit de veren, verzamelen om 6.15 uur. Dan zaterdag ruhetag, pfffffffff. Zondag vliegen naar Honolulu met een bezoek aan Pearl Harbour maar daarover meer in een volgend, pakkend verslag. Nog een leuk weetje. Het alphabet op Hawaii bestaat, mind you, uit precies 11 letters. Daarom heb je hier van die vreemde plaatsnamen enzo. Leuk he?
Laterzzzzzzzzzz
eric

Reacties

Reacties

Monique

Leuk Eric, dat jij het vakantieverslag overneemt. Lekkere, losse, vertelstijl. Maar als je dan zegt dat je meer Engelse woorden gaat gebruiken, moet je niet ineens allemaal Duits er doorheen mixen (Fruh, Ruhetag). Toch niet last van een zonnensteek?

Maar klinkt allemaal erg leuk. Fijne voortzetting!

Kindlief

Even ter info, op welke plaats in de top 3 van skere onderkomens staat de russische import bruid B n B?

Wat zijn jullie druk! Moeten jullie niet ff relaxen?

Have fun, see you soon in KHWD

Manuelle

Ik vind dat Eric wel een lekkere schrijfstijl heeft, leest vlot weg????Klinkt allemaal erg goed wat jullie daar doen.
Have fun!

Wendy

Ik merk wel dat ik volledig uit de loop ben qua vocabulaire. Skare bijvoorbeeld ken ik dus "precies niet". Zal wel omdat ik naar het buitenland ben verhuisd. In 't ieder geval hartstikke leuk verslag. Orange chicken altijd goed natuurlijk. Veel plezier met snorkelen!!! Ik was op Kauai, waar ik surflessen heb gehad van een surfdude, ook een aanrader (het eiland niet de surfdude)!

Zuslief

Mooi verhaal en die Amerikaanse woorden erdoor pfuhh. Wel fijn dat er ook Panda express is lekker. Gaan jullie in Honolulu ook naar Diamond head das leuk mooi uitzicht op Waikiki. Verder neem het advies van ons broer ter harte kalm aan en het steekt niet op een dag. Doen wij hier ook zondag maar eens op cruise yeahhh

Larissa de Wit

Hey luitjes, wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te reizen!!! Ben wel een beetje jaloers, maar ik gun het jullie van harte :) Fijne reis nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!