Richfarmersonroute.reismee.nl

Kroon en van Maui naar O'ahu (19 t/m 23 maart 2015)

Nounou,

Ik denk, neem eens een kaugumpje, frisse adem, je weet wel, blijft een kroon erin hangen. Ain't that something? Nou is het de achterste en ik heb er nog wel een paar dus maar even kijken hoe verder. Zoooooo moe van!

Maui is weer anders dan Big Island en dat is maar goed ook anders hadden we hier niet heen hoeven vliegen. Lekker overzichtelijk en met onze gele funcar in een uurtje van her naar der. Behalve gisteren dan toen er de alom bekende "road to Hana" hebben gereden wat een rit is rond het eiland met 600 bochten en 54 one-way (ga ik weer) bruggen. Daar waar het meeste volk bij een bepaalde trail weer rechtsomkeer maakt hebben wij het rondje voltooid. Volgens verwachting 16 mijl unpaved en/of zeer slecht wegdek. Zeg maar van Hoofddorp tot Diemen 10 Km p/uur rammelen en stuiteren. In een 4 wheel drive nog wel te doen maar onze Veloster is daar echt niet voor gemaakt. Wel een mooie rit maar blij dat we zonder problemen rond waren. Begrijpen nu ook waarom de verhuurbedrijven deze rit verbieden, duhhh.

Vrijdag om 05.15 op om te snorkelen, half 6 in de auto en drie kwartier rijden om te verzamelen. 7 uur op de boot, wetsuit aan, ontbijt aan boord, bananenbrood enom 8 uurte water. 70 graden F dus goed te doen. Wetsuit helpt niet alleen tegen het koude water maar kleedt ook slank af zoals op de foto op Facebook goed te zien is. Onderweg wat whales gezien maar bij het snorkelen slechts visjes in vele kleuren. 9 uur weer verder enom 10 uurin Turtle's Bay waar de gids al zwemmend en snorkelend het nodige wist te laten zien waaronder schildpadden, heb Ollie niet gezien broermans. Op de weg terug BBQ, helaas niet vanaf een green egg, verjaardagtip?, maar zeker niet onaardig gedaan. Joyom 11 uurs'morgens aan de Mai-Tai, moet niet gekker worden en bleef het nog lang onrustig aan boord van de boot. Nu liggen we aan een beachah bij te komen van het vroege opstaan. Dat gaan we noooooooit meer doen, hebt toch gelijk weer die link met werken en dat is precies niet de bedoeling.

Zaterdag ruhetag. Strand geweest enom 18 uurnaar een baai waar stuk of 20 turtle's aan land komen om te slapen. Boeiend gezicht maarom 19 uuris het donker en zie je geen verschil tussen een flinke kei en een turtle. In het dorp hier burger gegeten.

Kortom, geen dag is hetzelfde en we travellen ons een slag in de rondte, zien veel en proberen ook nog uit te rusten. We missen jullie niet maar dat deden we thuis ook al niet. Wat wel weer leuk is om te vertellen dat we nog bij ons favoriete nicht voorbij gaan voor een bakkie in April.

Zondag in 35 mins van Maui naar Honolulu gevlogen met een ATR, is net vol te houden. Een stoere Dodge gehuurd en naar ons riante appartement, vol in Waikiki. Soort studio, 2 blocks vanaf het strand, eigen parkeerplaats en Starbucks op de hoek. Even de sunset meegenomen op Waikiki Beach en toen was de pijp leeg.

Vandaag naar Pearl Harbor geweest, 7 december 1941 hebben de Amerikanen zich laten verrassen door Japan en is de Pacific vloot wat uitgedund. Volgens Amerikaans recept een interessante tour langs de stille getuigen van die dag. Toch ook weer de hele dag zoet mee geweest. Even bijkomen en tegen sunset naar het strand en in de stad wat eten.

Nu nog drie dagen Oaho, beetje sightseeing en beaches,voor we vrijdag naar Californië vertrekken. We gaanzaterdagmiddagmet Joeri een tour over Hayward Airport doen en samen eten. Zondag nog met zn drieën brunchen bij de IHOP en daarna beginnen we aan de roadtrip, Highway1 en Route 66.

Als altijd, latorzzzzzzzzzzzzz

de gezelligheid

Ma Pa

Mooie foto's, indrukwekkend, leuk om jullie ervaringen
Mee te maken. Ga zo door.

Tex

Wat een avonturen. Hopelijk geen last meer van de kroon. Mooie foto's.
Met mij (Mr. T) gaat het heel goed.

Sylvia

Ik ben weer bij. Wat een geweldige ervaringen doen jullie op. Ik krijg er zelf ook de reiskriebels van als ik dat allemaal lees.

Willy

Sorry hoor. Wat ongelooflijk veel tekst. Heel interessant, maar ik heb e.e.a. even samengevat voor jullie volgers, want hier in Nederland moet ook nog gewerkt worden:
Na een dolle rit met veel bochten en bulten een turtleburger gegeten en daarbij mijn kroon op het schild gebroken. Vervolgens een wetsuit aangetrokken waardoor ik op walvis Ollie leek. Al snorkelend veel water binnengekregen. Bij starbuks koffie gedronken die naar een groen ei smaakte. Zoals je snapt was de pijp heel snel leeg de volgende ochtend. Gelukkig gaan we weer bijna van dit eiland af.

bianca.sw@upcmail.nl

Bedankt, Willy! ; )

De Gezelligheid

Bedankt Willy!;)

Monique

Bedankt Willy!;)
Had Eric eindelijk een soort kroon op/na zijn werk, is ie hem verloren door
een chewing gum... Wat een gummybal kan je zijn... Wél in een strak wetty shirt. Wil ik hier terug in The Netherlands ook wel getuigen van zijn.

broermans

Hoezo Ollie niet gezien. Stuur ik jullie zo'n eind op pad met slechts 1 opdracht!!! Ik zeg: nu terug en beter zoeken want hij moet er zijn!!
Verder heb ik niet gelezen. Met betraande ogen ook niet zo gek lijkt me. Vandaag ff in kasteel Amerongen geweest. Daar was Ollie so wie so niet.
Veel plezier nog daar en pak ook gewoon je rust!!!
Broermans

Zuslief en aanhang

Mooi verhaal geweldige spot dus in Waikiki goed gedaan na de Russen. Wij hebben net een luxe cruiseschip verlaten. Back to Austin en jullie veel plezier bij Joe