Richfarmersonroute.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

laatste foto's van de reis!

Zitten nu op Airport Barcelona. Dit wordt het laatste stukje van deze mooie reis.

van Tampa naar Funchal

We hebben op één dag na, prachtig weer gehad op de boot en ons "as usual" uitstekend vermaakt! Het is weer prettig om - vandaag - voeten aan de wal te hebben en het gevoel beter contact te kunnen maken met de "buitenwereld". Het bericht dat mijn lieve vriendin Anne Marie er niet meer is als wij terugkomen, en ik niet bij het gezamenlijke afscheid kan zijn, maakt het soms moeilijk om zo ver weg en "on route" te zijn. De prachtige herinneringen aan haar zullen de leegte opvullen. Dat zij geen pijn meer heeft, is een geruststellende gedachte. Liefs, Joyce

Foto's Dallas, Audstin en Tampa

Hi, gisteren via Dallas bij Wendy en Mark in Austin aangekomen. Daar waren Cora en Peter ook nog dus lekker gekletst en daarna bij Chilli's gegeten. Weer afscheid genomen want vanmorgen zijn Eric en ik per vliegtuig vertrokken naar Florida (Tampa). Het was de 7de keer deze reis dat we in het vliegtuig stapten en iedere keer hebben we een andere maatschappij. Dus we hadden goed als mystery-guest kunnen meereizen, trouwens dat geldt ook voor de hotels want we hebben in zoveel hotels overnacht de afgelopen weken...... We zitten in een heerlijk hotel aan het water (pool én strand), palmbomen en pelikanen. Op de 6de verdieping dus het is net alsof we een luxe balcony suite op een cruiseboot hebben.........

en nog meer foto's van route 66

Nog wat foto's van onze route 66.

Route 66

Wij proberen de originele route 66 te rijden van West naar Oost. Niet helemaal want wij eindigen in Oklahoma omdat we dan via Dallas naar Austin rijden. Per dag rijden we zo'n kilometer. De route is niet altijd goed weergegeven en hier en daar kunnen we "the historical marker" meestal een vervallen gebouwtje niet vinden of moeten we weer 20 mile terug omdat we er al voorbij waren.... Een mooie route omdat het landschap zeer afwisselend is. Dan een lekker muziekje erbij, hier en daar uitstappen en gezellig weer.

Laughlin en Las Vegas

Vanaf Los Angeles zijn we de "originele" route 66 aan het volgen. Hier en daar wijken we wat af want we hebben Las Vegas toegevoegd. De temperatuur is daar altijd lekker, de hotels prachtig en niet duur (zeg maar goedkoop).

Een dagje Hayward en vliegen boven San Francisco Bay

Gisteren Joeri bezocht op zijn stage en een rondleiding gehad over het platform. Daarna mochten wij mee met een rondvlucht boven San Francisco Bay, een geweldige belevenis. Zo leuk om te zien waar Joeri nu woont en werkt, ook om de mensen daar te ontmoeten.

Route 101 South met z'n drieën

Als vanouds met z'n drieën op pad. Rijden, kijken, trailtje, outletje, eten en kaartje leggen. Prachtig om de route vanaf San Francisco te rijden en heel helder weer dus dat levert mooie plaatsjes op.

vervolg O'hau

Nu op het vliegveld want vertrekken zo naar USA - San José waar we Joeri vanavond treffen. O'hau was ook weer prachtig en het mooie was dat we op loopafstand van Wakiki Beach zaten. Morgen krijgen we een rondleiding van Joeri op het vliegveldje California Airways en zelfs een rondvlucht over San Francisco Bay!! Het eerste deel van onze reis zit er op. Joeri reist een paar dagen met ons mee langs de kustweg San Francisco - Los Angeles. Wij gaan daarna een deel van de route 66 rijden en Joeri neemt maandagavond het vliegtuig naar zijn stage-adres. Wij gaan hier met het vliegtuig alsof we de bus nemen. Nou nemen we die nooit dus weten eigenlijk de overeenkomst niet maar het voelt wel zo. Toedels, Joyce

O'ahu

O'ahu is een heel ander eiland althans van wat wij er van hebben gezien. We zijn net één dag in Honolulu - metropool met 1,5 miljoen inwoners - en vlak bij het Waikiki strand. Heel erg druk maar gezellig, veel grote winkelstraten en leuk publiek (allemaal Aziaten en Amerikanen). We hebben nog geen Nederlander gehoord of gezien. Vandaag Pearl Harbor bezocht, met memorial, museum, visitor center etc. Altijd indrukwekkend en we zijn weer helemaal bij over World War II in the Pacific. Enne, heerlijk weer hier!! Liefs, Joyce

Maui here we are now

Maui is het volgende vulkanische eiland dat we bezoeken in de Pacific Ocean. Het was 45 minuten vliegen met een Chesna, een ware belevenis met 8 passagiers en twee mooie Hawaiiaanse piloten-dames (jaartje of 30). Het klimaat is hier milder dan op Big Island, reeds zeeschildpaden gespot en een zeeleeuw. Liggen hier gewoon op het publieke strand tussen de badgasten. Aan stranden geen gebrek, zo'n beetje het hele eiland is omgeven met de mooiste stranden en hoge golven. Je telt niet mee als je niet golf-surft....... Wij tellen dus niet mee wat dat betreft. Gaan wel snorkelen en schijnen dan weer schildpadden, dolfijnen en walvissen te zien.

Foto's van de jungle

Overzicht van het zuidelijke en vulkanen deel van het eiland.

Een indruk van onze eerste dagen